« vorige  |  april 2024  |  volgende »

Vrijdag 5 april 2024 Inleveren kopij Rond de Kerken.
Tijdstip: uiterlijk om 20:00 uur

Kopij komend kerkblad.
Inleveren kopij vandaag tot uiterlijk 20.00 uur bij Judith Oostdijk.
e-mail: judithoostdijk@outlook.com.

Zaterdag 6 april 2024 Boekenmarkt
Locatie: Dorpsstraat 10, Ossendrecht
Tijdstip: 10:30 uur  - 15:30 uur

U bent van harte welkom om onze boekenmarkt te bezoeken.
We hebben weer een keur van nieuwe boeken, Nederlands en Engels-talige, jeugd en informatieve boeken. Nieuw zijn de biografie boeken van bekende legendarische artiesten en alles wat daar tussen is.
Zegt het voort !

Zaterdag 6 april 2024 Pelgrimeren rond levensvragen
Locatie: kapel Marie Adolphine, Adolphineplein 2, 4641 EH Ossendrecht
Tijdstip: 9:00 uur  - 14:30 uur

U (je) wordt door Vol-Zin op de Brabantse Wal hartelijk uitgenodigd voor een pelgrimstocht op zaterdagmorgen 6 april. We wandelen in kleine groepjes plm. drie uur lang over tien kilometer van ‘Marie-Adolphine naar Franciscus’. Van de kapel in Ossendrecht (zie onder) naar het Broederhuis, Boomstraat 7 in 4635 CX Huijbergen, ongeveer tien kilometer over onverharde bospaden. Pratend over mooie levensvragen. Struinend door duin en bos. Stilstaand bij wat mooi is en aandacht vraagt. Met een historisch verhaal als start en een inspirerend moment tot besluit.
We verzamelen die ochtend om 9 uur in kapel Marie Adolphine, Adolphineplein 2, 4641 EH Ossendrecht. Neem een ‘pauzehapje’ mee voor onderweg en een boterham voor de lunch. Tegen 14.30 eindigt de activiteit in het Broederhuis te Huijbergen.
Aandachtspunt: hoe kom je weer bij je auto? Maak afspraken met andere wandelaars en breng, op weg naar Ossendrecht, één auto in Huijbergen waarmee de chauffeurs vanuit Huijbergen kunnen worden teruggebracht naar het startpunt in Ossendrecht.
Aanmelding via:
y.v.steekelenburg@gmail.com T: 44 20 18 55
w.lolkema@gmail.com T: 06 17 24 64 10

Donderdag 18 april 2024 Film: As it is in Heaven
Locatie: Dorsstraat 10, Woensdrecht
Tijdstip: 20:00 uur, inloop vanaf 19:30 uur

Dit is een geweldige Zweedse film uit 2004. Hij duurt 132 minuten. Toen ik hem (in 2011) voor de eerste keer zag, was ik diep onder de indruk.
Het verhaal gaat over Daniël Daréus (Michael Nyqvist), een bekende dirigent van in de veertig, die tijdens zijn drukke carrière een hartaanval krijgt. Omdat hij het rustig aan moet doen besluit hij terug te keren naar zijn geboortedorp in het noorden van Zweden. Hij gaat in het oude schoolgebouw wonen. Doordat hij onder een artiestennaam terugkeert, herkent niemand hem als het veel geplaagde jongetje van vroeger: iedereen kent hem slechts als de bekende topdirigent. In het dorp komt hij zijn oude klasgenoten weer tegen en ziet hoe de grootste pester, Conny, het dorp terroriseert en zijn vrouw, Gabriella, mishandelt. Conny blijkt weer bevriend te zijn met Stig, de dorpsdominee. Stig blijkt veel macht uit te oefenen en probeert het dorp zo veel mogelijk geïsoleerd te houden van de buitenwereld. En dan…ontwikkelt zich een heel bijzonder verhaal waarin ook de kerk en het kerkkoor een grote rol spelen.

Woensdag 24 april 2024 In Gods Naam, theatervoorstelling
Locatie: Theater "De Maagd" te Bergen op Zoom
Tijdstip: 20:00 uur

Op woensdag 24 april is er in Theater De Maagd in Bergen op Zoom een voorstelling met als titel “In Gods Naam”. In deze voorstelling gaat acteur en zanger Bastiaan Ragas samen met actrice Yvonne van den Eerenbeemt en instrumentalist Martijn Beekers – in een tijd van onzekerheden, onrust en verandering - op zoek naar antwoorden in een eeuwenoud verhaal. Ragas neemt de bezoeker mee door de Bijbel met muziek van Bach tot Presley, met humor, ontwapende kwetsbaarheid, maar ook confronterende dialogen. Hij verweeft herkenbare persoonlijke levensvragen met de verhalen uit de Bijbel. Het wordt een reis door het meest geciteerde en misschien wel het meest onbegrijpelijke boek ter wereld.
De voorstelling is naar Bergen op Zoom gehaald door de gezamenlijke Brabantse Wal gemeenten. Ook Anna Jacobapolder en de Ontmoetingskerk uit Poortvliet doen mee.
De kaarten kosten normaal € 28,50. Maar als deelnemende gemeente mogen wij 35 kaarten verkopen tegen een gereduceerd tarief van € 18,50 per kaart. Dat is inclusief garderobe en pauzedrankje. De voorstelling loopt al een poosje elders in het land en deze zijn vrijwel altijd uitverkocht. Dus als u interesse hebt, wees er snel bij. Wie eerst komt, wie eerst maalt en op = op.
Heeft u belangstelling om deze voorstelling bij te wonen, dan kunt u zich aanmelden bij Kees Colpaart (kees@colpaartbv.nl). De kaarten worden in volgorde van aanmelding verkocht. En mocht u vervoer nodig hebben, dan kunt u dat ook aangeven.
Wij nodigen u van harte uit om bij deze voorstelling aanwezig te zijn. De voorstelling begint om 20:00 uur.

Vrijdag 26 april 2024 Inleveren kopij Rond de Kerken.
Tijdstip: uiterlijk om 20:00 uur

Kopij komend kerkblad.
Inleveren kopij vandaag tot uiterlijk 20.00 uur bij Judith Oostdijk.
e-mail: judithoostdijk@outlook.com.

datum en tijdstip 21-04-2024 om 9:45 uur

1. ZWO

In Gods Naam, theatervoorstelling
datum en tijdstip 24-04-2024 om 20:00 uur

Inleveren kopij Rond de Kerken.
datum en tijdstip 26-04-2024 om uiterlijk om 20:00 uur