De Politie in 2030 - Hoe gaat de politie en het politiewerk er in de toekomst uitzien? De Politie in 2030 - Hoe gaat de politie en het politiewerk er in de toekomst uitzien?
De culturele commissie wenst u een mooi 2020! We nodigen u weer graag uit voor de eerstvolgende culturele avond op donderdag 23 januari  rond een wel heel actueel thema:  De Politie in 2030 - Hoe gaat de politie en het politiewerk er in de toekomst uitzien?
Ondermijning, vermenging boven- en onderwereld, capaciteit, veranderende verwachtingen van burgers, toenemend geweld, cybercriminaliteit … Over al dit soort onderwerpen gaat Jaco van Hoorn met ons in gesprek en geeft hij antwoord op vragen.
We zijn heel blij dat Jaco van Hoorn onze gastspreker wilt zijn.
Jaco van Hoorn is directeur van de stafdirectie Operatiën van de korpsleiding van de politie. Hij is ook bekend met onze lokale situatie. Hij was tot eind 2018 plv. politiechef bij de eenheid Zeeland-West-Brabant.
Een actueel thema - dat ons allemaal raakt. Het belooft een bijzonder boeiende avond te worden.
  • Donderdag 23 januari
  • Aanvang 20.00 uur
  • Meldt u zich weer even aan? arkelfam@wxs.nl

Hartelijke groet,
Jan Andriese - Meta van Geest -
Hanneke Dragt - Loes van Arkel

TAIZÉ: Een pelgrimage van vertrouwen TAIZÉ: Een pelgrimage van vertrouwen
In het Franse Bourgondië ligt het kleine dorp Taizé. Daar is in 1949 een religieuze gemeenschap ontstaan die is uitgegroeid tot een internationale oecumenische kloostergemeenschap. Deze gemeenschap van Taizé ontvangt jaarlijks vele duizenden gasten, met name jongeren.
Carla Boven en Henk Kievit organiseren al jaren reizen naar deze kloostergemeenschap. Op donderdagavond 10 oktober gaan zij ons er alles over vertellen: Over de oorsprong en de oprichter broeder Roger Schutz en over hoe zo’n week daar beleefd wordt. Ook gaan zij in op de kritische vragen, zoals ‘Is het een sekte?’ en ‘Is het daar niet heel erg soft en zweverig?’
Aansluitend is er een viering in de sfeer van Taizé – uiteraard met de kenmerkende liederen.
Carla is pastor. Werkt als geestelijk verzorger op de Hezenberg in Hattem en is geestelijk begeleider. Henk is psychiatrisch verpleegkundige. Werkzaam bij GGZ en werkzaam als praktijkondersteuner bij een huisartsenpraktijk. Henk is tevens cantor/kerkmusicus. Samen hebben zij een eigen praktijk in hun Zingevingsboerij De Vrije Verbinding in Hattemerbroek.
U bent allen van harte welkom op donderdavond 10  oktober 2019. Aanvang 20:00 uur in onze kerk te Ossendrecht. Vrij entree, bij de uitgan wordt een gift gevraagd.
Informatie en aanmeldden: Loes van Arkel - arkelfam@wxs.nl.
De culturele commissie.
Jan Andriese, Hanneke Dragt, Meta van Gees, Loes van Arkel

De Vlaamse Primitieven De Vlaamse Primitieven
Een verrassend mini-college van Kathleen Verdult.
In de middeleeuwen werden kathedralen versierd met talloze Bijbelse voorstellingen, van façades en glas-in-loodramen tot kapitelen en koorbanken. Maar hoe wisten de bezoekers van de kerk wat al deze afbeeldingen moesten voorstellen? De Vlaamse primitieven speelden in de 15e eeuw een grote rol in het verbeelden van de mooiste, gruwelijkste en boeiendste verhalen. Kathleen laat het ons zien en geeft uitleg.
We hopen u allemaal weer te zien! op donderdag 17 januari 2019. Aanvang 20:00 uur in de Protestatse Kerk te Ossendrecht.
Graag even aanmelden: arkelfam@wxs.nl
De culturele commissie
Protestantse Kerk Ossendrecht

datum en tijdstip 21-04-2024 om 9:45 uur

1. ZWO

In Gods Naam, theatervoorstelling
datum en tijdstip 24-04-2024 om 20:00 uur

Inleveren kopij Rond de Kerken.
datum en tijdstip 26-04-2024 om uiterlijk om 20:00 uur