Protestantse Kerk in Nederland
Protestantse Gemeente Woensdrecht

De cantorij zoekt versterking De cantorij zoekt versterking
Om ook in de toekomst ons niveau te kunnen waarborgen zijn nieuwe leden van harte welkom. Kom gewoon een keer langs. Plankenvrees hoeft u niet te hebben, we zijn allemaal doodgewone amateurs, die plezier beleven aan het zingen van goede muziek en graag ons steentje bijdragen aan bijzondere kerkdiensten. Van harte welkom en, contributie betalen is er bij ons niet bij.
Onze kerk mag zich verheugen over een springlevende cantorij, of te wel een kerkkoor. Een aantal keren per jaar zingen wij tijdens kerkdiensten, m.n. tijdens feestdagen als Kerst, Pasen en Pinksteren, waarmee we deze diensten een extra feestelijk karakter geven.
Ons repertoire gaat van de wat oudere klassiek muziek tot in deze tijd gecomponeerde muziek. We proberen zo veel mogelijk vierstemmig te zingen, wat niet alleen ons, maar ook de toehoorders een rijke klank te horen geeft.
Repeteren doen we op dinsdag avond onder leiding van Karel Smagge. Aanvang van de repetities is acht uur en we beëindigen deze rond kwart voor tien, met tussendoor een koffie pauze. Dit laatste vinden we niet alleen belangrijk vanwege de noodzakelijk vocht toediening, maar zeker ook vanwege de gezellige gesprekken onderling.

De Cantorij

Repetitie: elke dinsdagavond
De Cantorij
Wij prijzen ons gelukkig dat we als kleine kerkgemeente over een relatief grote cantorij van meer dan twintig zangers en zangeressen beschikken.
De functie van de cantorij is tweeledig:
Op de kerkelijke feestdagen en andere speciale gelegenheden wordt de dienst opgeluisterd door het ten gehore brengen van veelal meerstemmige religieuze muziek, zodat het feestelijk karakter van bijvoorbeeld een kerstdienst extra geaccentueerd wordt.
Door de komst van het nieuwe liedboek komt er een door de gemeente te zingen schat aan nieuwe kerkmuziek ter beschikking. Wanneer dit onbekende, wat moeilijker te zingen melodieën betreft, ondersteunt de cantorij tijdens het zingen de gemeente hierbij.
De repetities worden gehouden op dinsdag avond van 20.00 uur tot 22.00 uur met daarin een pauze. Onze dirigent Karel Smagge leidt de cantorij  zowel op deze avonden als tijdens kerkdiensten.
Hoewel we zoals gezegd over een flink aantal leden beschikken, zijn nieuwe zangers en zangeressen van harte welkom, zodat kwaliteit en voortbestaan ook in de toekomst gewaarborgd zijn. U bent op de repetitie avonden dan ook van harte welkom om vrijblijvend een kijkje te komen nemen. Voor de contributie hoeft u het niet te laten, die hoeven de leden namelijk niet zelf te betalen.
Voor eventuele vragen kunt u terecht bij onze contactpersoon Jan Andriese: jan.andriese@gmail.com of telefonisch 0164 615012.

Inloggen

In Gods Naam, theatervoorstelling
datum en tijdstip 24-04-2024 om 20:00 uur
meer details

Inleveren kopij Rond de Kerken.
datum en tijdstip 26-04-2024 om uiterlijk om 20:00 uur

Algemeen bankrekeningnummer:
NL09 INGB 0005 6285 74

Privacyverklaring
Klik hier voor onze privacyverklaring

Auto ophaaldienst:
Wie graag naar de kerk wil, maar niet meer makkelijk loopt of fietst of geen auto rijdt, kan bellen met Hans den Daas, tel. 0164-769087.